Μεσογειακή διατροφή. Ό,τι πρέπει να ξέρετε

Ο όρος ‘Μεσογειακή διατροφή’ βασίζεται στις διατροφικές συνήθειες και παραδόσεις της Κρήτης και της Ν. Ιταλίας την περίοδο του 1960. Αυτό το διατροφικό πρότυπο έκανε διάσημη την Ελλάδα οδηγώντας τους επιστήμονες όλου του κόσμου να στρέψουν το ενδιαφέρον τους στο ‘φαινόμενο της Κρήτης χάρη στη μακροζωία του πληθυσμού της, όσο και γενικότερα στους δρόμους του Μεσογείου.

Η ελληνική Μεσογειακή διατροφή είναι πλήρης σε θρεπτικά συστατικά και καλύπτει τη διατροφική ανάγκη των ατόμων σε κάθε ηλικία.

Βασική αρχή της ελληνικής μεσογειακής διατροφής αποτελεί το τρίπτυχο Ισορροπία – Μέτρο – Ποικιλία. Η πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής αποτελείται από :
• Άφθονες φυτικές ίνες (φρούτα, λαχανικά, ψωμί / δημητριακά, πατάτες, όσπρια, καρποί).
• Ελάχιστα επεξεργασμένα προϊόντα.
• Γαλακτοκομικά προϊόντα (κυρίως τυρί και γιαούρτι) καθημερινά σε μικρές ποσότητες.
• Ψάρια και πουλερικά σε μικρές και μέτριες ποσότητες.
• Κόκκινο κρέας δύο φορές το μήνα.
• Ελαιόλαδο ως κύρια πηγή λιπαρών που περιέχουν μονοακόρεστα λιπαρά οξέα.
• Κρασί με μέτρο.

Επιστημονικά δεδομένα αποδεικνύουν ότι η μεσογειακή διατροφή μπορεί να βοηθήσει :
• Να χάσετε βάρος.
• Να μειώσετε την πιθανότητα καρδιαγγειακών παθήσεων και υψηλής αρτηριακής πίεσης.
• Στην καταπολέμηση ορισμένων μορφών καρκίνου και χρόνιων παθήσεων.
• Μείωση του άσθματος.
• Στην αποφυγή του διαβήτη
• Να αποφύγετε την κατάθλιψη
• Να μεγαλώσετε υγιέστερα μωρά.
• Να αποτρέψει τη νόσο του Πάρκινσον.

Από τις αρχές της δεκαετίας του ’60, έχουν ξεκινήσει σε παγκόσμιο επίπεδο μελέτες, με στόχο τις διατροφικές συνήθειες ανθρώπων από διαφορετικές χώρες. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι άνθρωποι που ζούσαν στις μεσογειακές χώρες και κυρίως στην Ελλάδα, εμφάνιζαν τα μικρότερα ποσοστά θνησιμότητας από καρκίνο και στεφανιαία νόσο και είχαν το μεγαλύτερο μέσο όρο ζωής, σε σχέση με τους κατοίκους των άλλων χωρών. Προσπαθώντας οι επιστήμονες να ανακαλύψουν το μυστικό, οδηγήθηκαν στο συμπέρασμα ότι ο ιδιαίτερος και φυσικός τρόπος ζωής τους ( εργασία στην ύπαιθρο, αυξημένη φυσική δραστηριότητα), αλλά και η απλή και λιτή διατροφή τους, η οποία έγινε παγκοσμίως γνωστή ως μεσογειακή διατροφή, ήταν η αιτία αυτού του φαινομένου.

Το ελαιόλαδο, βασικό συστατικό της μεσογειακής διατροφής ασκεί ενεργητική δράση στους συνηθέστερους τύπους καρκίνου, όπως του μαστού και του προστάτη. Επίσης μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου του παχέως εντέρου.

Και τελειώνουμε με το πώς μπορούμε να καταναλώνουμε τις τροφές.
• Τουλάχιστον 8 ποτήρια νερό καθημερινά.
• Κρέας λίγες φορές το μήνα ή λίγο συχνότερα σε μικρή ποσότητα.
• Γλυκά το ίδιο.
• Αυγά, πουλερικά, ψάρια, γαλακτοκομικά λίγες φορές τη βδομάδα.
• Ελαιόλαδο, φρούτα όσπρια, ξηροί καρποί, λαχανικά, ψωμί, ζυμαρικά, ρύζι και άλλα δημητριακά, πατάτες καθημερινά.
• Κρασί με μέτρο.
• Συστηματικά σωματική άσκηση.

Αυτό που δεν πρέπει να ξεχνάμε είναι ότι η μεσογειακή διατροφή δεν είναι ένα μοντέλο που δημιουργήθηκε από επιστήμονες, αλλά που μελετήθηκε απ’ αυτούς και είναι ο τρόπος ζωής μας! Είναι η επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων, που κάθονται στο ίδιο τραπέζι, που μοιράζονται τα προβλήματα τους, πίνοντας ένα ποτηράκι κρασί και που βγάζουν το συναίσθημα τους!

Scroll Up

Interested in Greek traditional Products?

By signing up, you agree to our Privacy Policy and European users agree to the data transfer policy.